Klachtenprocedure

Transparant en vertrouwd

Als je niet tevreden bent of dingen liever anders ziet, is er voldoende ruimte voor gesprek bij Het Gezinshuis.

Zo blijven we transparant en is er ruimte voor vertrouwen.

  • Transparant
  • Laagdrempelig
  • Clientvertrouwenspersoon
  • Onafhankelijke klachtencommissie

Bij wie kan ik terecht als ik niet tevreden ben?

  • Ga in gesprek met de begeleider of locatiemanager.
  • Kom je er samen niet uit? Bespreek je klacht of gevoel dan met de cliëntvertrouwenspersoon
Download hier de flyer cliëntvertrouwenspersoon

Komen we er samen niet uit?

Dan kan je een officiële klacht indienen bij de klachtenbehandeling van de klachtencommissie voor cliënten. Klik hier om de klacht in te dienen bij Klachtenportaal.*

Een klachtenfunctionaris zal naar aanleiding van de klacht contact met je opnemen. Klachtenportaal werkt volledig onafhankelijk en zal binnen 6 weken met hoor en wederhoor een bindende uitspraak doen over de klacht. Hier zijn voor ouders en bewoners geen kosten aan verbonden.

*Als zorgverlener zijn wij volgens de Wet Kwaliteit, klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz) per 1 januari 2017 aangesloten bij een erkende geschilleninstantie. In ons geval is dat Klachtenportaal Zorg.